23 Dec
23Dec

בפוסט הקודם דיברנו על רעיונות על מה לכתוב.. ואם תשימו לב -ברגע שפתחתם את הראש לרעיונות מתחילים לבוא נוספים בעקבותיהם. ועכשיו לשאלה האמיתית - אתם יודעים כבר שהתוכן הוא המלך , יש לכם רעיון מה לכתוב אבל... אתם בטוחים שאתם לא יודעים לכתוב? מרגישים שקל לכם לדבר אבל קשה לכם לכתוב? או אולי פוחדים מהכתיבה חוששים שתיסחפו וזה יצא ארוך מדי,קצר מדי, לא יבינו מה אתם רוצים ?  להכל יש פתרון.. אז בואו נתחיל. 

היום טיפים ל "איך לגשת לכתיבה" :

1. תקליטו ותתמללו - מרגישים ביטחון כשאתם מדברים על המוצר שלכם? אז אם קל לכם בדיבור - הפתרון הוא הכי פשוט שיש - תקליטו את עצמכם מדברים את הפוסט - תקליטו את עצמכם נותנים טיפים , מספרים סיפור לקוח וכד.. .אחרי שהקלטתם תשבו , תקשיבו ותתמללו את מה שאמרתם. 

הערה חשובה על הטיפ הזה - כשכותבים לא שומעים את הטונציה של הקול ולא את הבעות הפנים שלכם ולכן אם אתם אמרתם משהו ציני (שיכול להעליב או להתפרש לא נכון) שימו סמיילי מחייך או קורץ , תוסיפו בסוגריים הערה (למשל: בציניות כמובן) .. אם אתם חוששים - תנו לחבר לקרא לפני שאתם מפרסמים. 

2. מה הצעקה/ המסר שלכם? את הטיפ הזה שמעתי מיהלי סובול כשדיבר על כתיבת שירה אבל הוא נכון גם לכתיבה שיווקית. מה השורה התחתונה של הפוסט? לספר על קורס חדש שפתחתם? להעביר מסר מסויים? תכתבו לכם את השורה הכי חשובה - את המסר הכי חשוב בראש הדף. המסר הזה ינחה אתכם לאורך כתיבת הפוסט וישמור עליכם שלא תברחו למחוזות אחרים ורחוקים מדי. המסר צריך להדהד לאורך כל הקריאה  וכדאי לפתוח או לסגור איתו את הפוסט. 

הערה חשובה - מסר צריך להיות לא יותר משורה-שורה וחצי במקסימום. אם הוא ארוך מדי - דייקו וצמצמו אותו. ככל שהמסר מדויק יותר ככה קל יותר להעביר אותו

3. קריאה לפעולה -  מתאים בעיקר לפוסטים שיווקיים או לכאלו שאתם רוצים ליצור בהם תגובות - וזה מתקשר לטיפ הקודם שכדי לקרא לפעולה צריך לדעת מה המסר שלכם ומה מטרת הפוסט. אם הפוסט הוא פוסט מכירה סיימו אותו בסגנון - רוצים לשמוע עוד פרטים - תלחצו פה. (קריאה לפעולה) . רוצים ליצור דיון - תוסיפו בסיום הפוסט - "אז מה אתם אומרים?" אפשר גם - "אם אהבתם תלחצו לי לב אם לא תלחצו סמיילי כועס.."    נתינת הוראות ברורות וקריאה *ברורה* לפעולה תיצור את הקוראים רון להגיב וזה כידוע.. מקפיץ מצוין את הפוסט שלכם. 

4. מפחדים/מתביישים מלכתוב אמירה חזקה? תצטטו משפטי מחץ ומשפטי השראה. כן - לפעמים אנחנו מתביישים לצאת בהכרזה ..פוחדים מהתגובות וממה יגידו ואיך נגיב אם מישהו יתחיל להתווכח איתנו ו.... בקיצור כל הפחדים שיש. אז במקרה כזה מאוד קל להיתלות על אילנו גבוהים מאיתנו.. אם את המסר שלי אמר כבר איינשטיין או איזה רב ..איתם יותר קשה להתווכח. תתחילו בציטוט של אותו הוגה דעות ותעבירו את המסר שלכם דרכו.. זה ייתן לכם ביטחון שמה שאתם כותבים הוא צודק ויש סמכות שמגבה אתכם. אני משתמשת לרוב באתר  ויקיציטוט

הערה חשובה - ציטוטים מצויינים רק התאימו את הוגה הדעות לקהל היעד.. אף אחד לא יחשוב לצטט באופן חיובי את היטלר נכון? אבל יש עוד כל מיני רוצחים שפחות כדאי לצטט או לקחת מהם דוגמא. כמו כן אם הקהל יעד שלכם הוא דתי או חרדי - עדיף לצוטט רבנים או אנשי רוח מתחום היהדות ופחות את פאולוס או האפיפיור.. 

חברים - אין כמו חברים.. אם אתם חוששים ומתלבטים תמיד טוב שיש חברים לשלוח להם טקסט להערות והארות לפני ושיגידו מה דעתם.       אתם לא רוצים להטריח? צודקים - תעשו לכם קבוצת ווטסאפ עם שניים שלושה חברים שגם הם בעלי עסקים וגם הם מתלבטים לגבי כתיבה - כל פעם ותעזרו אחד לשני. יתרון נוסף לקבוצה קטנה כזאת - גם יעלו לכם רעיונות, גם סיעור מוחות וגם יהיו הראשונים שיעשו לכם לב לפוסט ( לא לייק...לב!) או יגיבו וכך יתנו לכם את הביטחון בפרסום וימנעו את החשש שהפוסט ישאר ללא תגובה...

הערה חשובה - כדאי קבוצה קטנה, איכותית עם מחוייבות מלאה אחד לשני מאשר קבוצה גדולה של החלפת לייקים. וחשוב לזכור - הדדיות זה שם המשחק - כמו שאתם רוצים שהחברים יעזרו לכם ככה אתם ריכים להיות פנויים לעזור להם. אם אתם לא מסוגלים להתחייב לזה אל תלכו על זה. 


אז אלו היו כמה טיפים על קצה המזלג - ניסיתם וזה הצליח? יש לכם רעיונות נוספים? תכתבו לי 


 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.