08 Feb
08Feb

שיווק בווטסאפ – ניסיתם כבר?

 הידעתם שהרשת החברתית הכי חזקה בישראל היא הווטסאפ? עם קרוב ל90% משתמשים ( רובם משתמשים פעילים! ) לכן מפתיע לגלות שדווקא הרשת החברתית הכל כך מוכרת ופעילה הזאת לא מקבלת בכלל התייחסות שיווקית אצל רוב בעלי העסקים- בסקר שערכה מיכל שרגיל בן סירה בין 400 בעלי עסקים התגלה כי פחות מאחוז השתמשו בווטסאפ כפלטפורמה שיוווקית וזה.. פספוס! כידוע אחד הדברים שהכי חשובים לבעלי עסקים קטנים הוא נושא השיווק – היכולת לדעת היכן לשווק ולמי כך שיקבלו הכי הרבה תמורה במינימום השקעה. וזאת הסיבה הטובה ביותר שכל כך חשוב להכיר את אפשרויות השיווק בווטסאפ – מדובר על רשת חברית חינמית, חוצת מגזרים (חזקה מאוד גם במגזר החרדי שכבר גילו את הפוטניאל השיווקי שלה) ,עם משתמשים פעילים ועם נתוני פתיחת הודעות שקרובים ל100% - לכן פספוס לא לשווק דרכה.  

נתונים על הרשתות המובילות לפי מחקר של בזק:

אז איך עושים את זה? יש כמה דרכים ונפרט פה כמה מהם: 

1. עבודה בקבוצות ווטסאפ- כן קבוצות הווטסאפ לא נועדו רק לחפירות של גן סתוונית- יש הרבה קבוצות ווסטאפ לבעלי עסקים, קבוצות בתחומי ידע שונים ואלו מקומות נהדרים לקחת בם חלק פעיל ולשווק את עצמך . אפשרות נוספת וכדאית יותר היא לפתוח קבוצת ידע בתחום שלך ולנהל אותה עם נתינת ידע וטיפים ולמתג את עצמך כמוביל בתחום. 

2. דיוור ברשימות תפוצה- ווטסאפ זוכה לכמעט 100% פתיחת הודעות ולכן בזמן שאתם שולחים ניוזלטר במייל ששוב לא נםתח יש לכם אפשרות לדוור דרך ווטסאפ ללקוחות (רק כאלו ששומרים אצלכם והם שמרו אתכם)  ולזכות להתייחסות מהירה. רק זהירות – אתם לא רוצים להפוך לספאם לכן חשוב לעדכן שהכנסתם את הלקוח לרשימת תפוצה. 

3. ווטסאפ עסקים – אם אתם בעלי עסקים ועוד לא עברתם..למה אתם מחכים? מדובר על שדרוג עסקי של הווטסאפ המוכר המאפשר פיחה של מיני אתר – מידע על פתיחת העסק,מיקום, שמירה מהירה של העסק, ניהול לקוחות ואפילו קטלוג של המוצרים שלכם- כלי מצוין וחינמי שפשוט חובה להכיר!. 

4. פעילות בסטטוס – מכירים את הסטטוס הסטורי של ווטסאפ? אם לא אתם חייבים להיות שם! מדובר על תמונות שנמצאות 24 שעות ונמחקות..מי שכבר גילו את הפוטנציאל השיווקי של הסטטוס הם המגזר הדתי,הערבי והחרדי – המגזר החרדי ממש "חי" את הסטטוס ויש לו משפיעניות ווסטאפ שלוקחות מאות ועד אלפי שקלים לפרסום תמונה. 

חוץ מהכלים האלו ישנם עוד אפשרויות מוכרות יותר או פחות – כגון פוסטים ויראלים שרצים בין קבוצות ואפליקציות שונות (בוטי לדוגמא) שמאפשרות אופציות שונות להקל את השימוש בווטסאפ ונתינת כלים וידע בתחומים שונים. 

מה שחשוב מאוד לזכור שבניגוד לפייסבוק ואינסטגרם רוב הציבור לא רואה בווטסאפ רשת חברתית אלא כלי אישי ליצירת קשר ושליחת הודעות ולכן חשוב מאוד לא להספים את המשמשים ולהציף ב"דואר זבל" אלא לשמור על האווירה החברתית של הרשת ולהשתמש בה נכון כך שהשיווק יהיה אפקטיבי ויתקבל בברכה ולא בחסימה. 

רוצים לשמוע הרצאה/סדנא מקיפה בנושא - צרו איתי קשר : https://wa.me/message/5ETUQRB3K7CBB1


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.