21 Dec
21Dec

אחת השאלות/ הערות שאני מקבלת הכי הרבה היא בנושא כתיבה - "אנחנו מבינים שהתוכן חשוב אבל לא יודעים לכתוב ,מה לכתוב ,איך לכתוב .".
אז אנסה לרכז כמה טיפים קטנים שיעזרו לכם בעולם הזה של הכתיבה תנסו אותם ,תראו מה מרגיש לכם נכון וצאו לדרך. 

בגלל שיצא לי ארוך הפעם אתרכז בטיפים מה לכתוב  (בפוסט הבא אתייחס ל איך ) וכדי להקל עליכם את הדרך אני אלך מהקל אל הכבד - ממה שהכי קל לכתוב והכי פחות חושף אתכם לעבר החשוף יותר .. אם אתם חוששים מהכתיבה והתגובות לכו לפי הסעיפים ..כל פעם שתרגישו ביטחון תעברו לסעיף הבא.

אז מה כותבים?
1. טיפים - אתם מומחים בתחום שלכם נכון? ולכל מומחה יש טיפים .. תכתבו לכם 5-10 טיפים שאתם יכולים לתת. בהתחלה בנקודות. אחרי שכתבתם בנקודות קחו את הטיפ הראשון ותסבירו אותו (בהקלטה או במלל) כמו שהייתם מסבירים לילד שלכם. כן כן בלי מילים מקצועיות כבדות שחוץ מאנשי מקצוע אף אחד לא מבין פשטות זאת הדרך הכי טובה... (הערה חשובה - אם קהל היעד שלכם הוא אנשי מקצוע אז כן להשתמש במילים מקצועיות וכבדות) כל טיפ כזה יכול להיות פוסט מצוין. מתלבטים? תנו לחברים / בני זוג לקרא ולהעיר.


2. לוח השנה - לוח השנה נותן המון רעיונות על מה לכתוב - חגים ומועדים,ימי הוקרה , חודש המודעות ... בנוסף יש גם אתר שנקרא "ימים מיוחדים בשנה" ויש בו התייחסות כמעט לכל יום במהלך השנה... סמנו לכם על לוח שנה את כל התאריכים ש: חשוב להתייחס אליהם + תאריכים עם הקשר רלוונטי לעסק. תכתבו את הקשר בין העסק לאותו תאריך - למשל חנוכה חג האור - מה האור שאני מפיץ, יום הצבים הבינלאומי - מתאים לפינת החי , יום הפסטה ואני עוסק באוכל ? אולי מתכון פסטה מיוחד?

לקישור לאתר שאני משתמשת בו: https://www.daysoftheyear.co.il/


3. סיפור לקוח - הגיע אליכם לקוח מרחוק? מישהו רכש מתנה מיוחדת עבור חולה/פצוע? מישהו בא בגלל המלצה מיוחדת שהחמיאה לכם? הייעוץ שנתתם ללקוח עשה קסמים? להרבה מהלקוחות שלנו יש סיפורים מעניינים-חלקם לפני רכישה חלקם בעקבות הרכישה. והרבה פעמים הם ישמחו לחלוק איתכם את הסיפורים האלו. (קשב ללקוח הוא גם חלק חשוב מהשירות..כן גם אם אתה לא יועץ רק מוכר... ) תכתבו לכם את הסיפורים האלו... הם גם משדרים את ההצלחה שלכם כעסק עובד, גם מראים את האכפתיות שלכם ללקוח ובגדול - זה מוכר. אגב - לא חייבים את שם הלקוח ואפשר ורצוי לשנות גורמים מזהים אם אתם חוששים שיפגע. הרעיון הוא הסיפור לא תמיד האדם מאחוריו.


4. השלכה - כן זה קצת חשוף אבל...אז מה? קרה משהו בעסק שהזכיר לכם את עצמכם, משהו שעברתם? הלקוח נגע בנקודה רגישה בלי לדעת... ספרו על זה. אליי למשל מגיעים הרבה בעלי עסקים שחוששים מחשיפה..זה נוגע בי הרי גם אני הייתי שם..במקום הזה פוחדת לדבר ולהתבטא .. התהליך שאני עושה איתם הוא התהליך שעברתי עם עצמי... ההצעות שכתבתי לכם כאן אלו דברים שניסיתי על עצמי. זה מחבר וזה אמין וכן זה קשה לפעמים... אבל אם אנחנו רוצים להיחשף צריך לחשוף.


5. רק על עצמי לספר ידעתי - כמעט כל עצמאי עבר תהליך מסוים עד שפתח את העסק שלו.. משהו שגרם לו להתחבר למקצוע הזה, משבר שהוביל אותו לעצמאות , סיפור חיים. ספרו את הסיפור הזה! זה נראה לכם מגוחך...נראה לכם שכולם יודעים? אז זהו שלא!! מתוך מאות החברים שלכם בפייסבוק או באינסטגרם רק בודדים באמת מכירים אתכם...חשבתם כמה אנשים יש ברשתות החברתיות שלכם שבכלל לא יודעים מה אתם עושים? מה הסיפור שלכם? סיפורים מחברים אנשים אליכם ויותר קל לקנות ממישהו שאתה מאמין בו.. אז ספרו את הסיפור שלכם - תופתעו כמה זה הד זה יביא לכם.


יש עוד המון רעיונות לכתיבה כמו שימוש באקטואליה , ימים מיוחדים אישיים (יום הולדת, פסטיבל) , חולשות או איומים וכד...  ואם יש לכם עוד רעיונות או שאלות אשמח שתכתבו לי פה.. 



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.