20 Apr
20Apr

הפוסט הכי ויראלי אתמול ברשתות החברתיות היה תמונה של מצבה בבית קברות - שושנה גרייה זל שביקשה לכתוב על המצבה שלה "לדור דור תשא שמי, יזע רב היה מנת חלקי, ואושר רב לא היה לי, בודדה וגלמודה הייתי בחיי ובאין לי בנים זכרו נא אותי לטובה".

התמונה רצה ברשתות החברתיות ואלפי ישראלים החלו לומר תהילים לעילוי נשמתה של שושנה ז"ל. 

מהסיפור היפה והמאוד ישראלי הזה ומהמצבה של שושנה זל ניתן ללמוד המון תובנות שיווקיות והנה כמה מהן: 

1. לא נעים לי מת מזמן - כי אם לא תבקשו איך ידעו?? כמה פעמים אתם רוצים שיקנו מכם אבל מתביישים למכור? כמה פעמים קיוותם שחברים ימליצו עליכם אבל התפדחתם לבקש? אם שושנה לא היתה מבקשת אף אחש לא היה עוצר למלא את בקשתה... יש משהו שחשוב לכם? אל תתביישו -תבקשו שהוא יקרה! 

2. סיפור אישי - שושנה זל מספרת במשפט קצר את קורות חייה הקשים ויוצרת אמפתיה. יש לי תרגיל שאני עושה עם המון מהעסקים שאני מלווה - לכתוב פוסט על עצמם, על הדרך שעברו ולמה בחרו לפתוח את העסק והמקצוע שבחרו.. בלי לדלג על הקשיים בדרך (זה מה שהופך אותנו אנושיים לא?) זה מעט מפדח ולכן לא תמיד ממליצה על זה כפוסט ראשון ועדיין... הם תמיד מופתעים מכמות הפרגונים והאהבה שהם מקבלים ותמיד(תמיד) מגיעים לקוחות מפוסט כזה. אם תחשבו על זה זה בכלל לא מפתיע... רוב החברים שלנו בחיים וברשתות לא תמיד יודעים מה אנחנו עושים וגם אלו שכן לא תמיד יודעים איך ומתי לפרגן.. פוסט חושף כזה נותן להם את האפשרות גם לשמוע בדיוק מה אנחנו עושים וגם לפרגן לנו בתגובות ... אבל כדי שזה יהיה ממש פוסט יעיל צריך לעשות מה ששושנה עשתה על המצבה שלה וזה.. הסעיף הבא. 

3. קריאה לפעולה - שושנה מבקשת משהו פשוט , קל לביצוע וברור - תזכרו אותי לטובה. גם אתם בסיום פוסט אישי או בכלל כדי שהקוראים והחברים באמת יוכלו לפרגן תכוונו אותם לביצוע - אשמח שתשתפו , אשמח שתמליצו עלי לחברים, אשמח שתגיבו לי מה דעתכם. קריאה פשוטה לביצוע שתעזור לחברים לפרגן לכם. מזכירה לכם את הסיף הראשון- כדי שזה יקרה , אל תתביישו תבקשו!

4. סבלנות - שושנה זל נפטרה בשנות השבעים,לקח חמישים שנה שיגלו את המצבה שלה אבל אני בטוחה שגם היא לא דמיינה שאחרי "יובל" לא אדם אחד אלא אלפי אנשים מכל הארץ יגידו תהילים לזכרה. לפעמים הזמן מביא לנו את התוצאות הטובות ביותר. אל תתייאשו..

5. אל תזלזלו באף ערוץ שיווקי - יש לנו נטייה לחשוב שאת המקומון או העלון המגזרי אף אחד לא קורא.. ולמה שנשקיע שם זמן או כסף בפרסום ויחצ.. אבל זה ממש לא נכון! אף פעם אתם לא יודעים מי קורא ואת מה ויכול להיות שדווקא ראיון בערוץ רדיו לא מוכר יביא לכם את הלקוח הכי גדול שלכם. לכן לא לזלזל באף ערוץ שיווקי ולבחון כל הזדמנות לפרסום ברצינות ראויה. הנה עובדה - תראו כמה פרסום הצליחה לקבל חריטה על מצבת אבן בבית קברות.. 

6. תזמון - אחת הסיבות שהפכו את הפוסט לויראלי היא העובדה שהתמונה צולמה והופצה ממש ביום האזכרה העברי של שושנה ז"ל ז אייר.  

גם בשיווק יחצ או פרסום ברגע שיש הקשר אקטואלי הסיכוי של הפוסט/פרסום להצליח הוא גבוה יותר... לפני לג בעומר זה הזמן להעלות טיפים או פרסומים שקשורים לחתונות. השרב הגיע?זמן מעולה לדבר על נחשים וסכנות התייבשות ומנגד -לפרסם בגדי קיץ ומתנפחים רטובים. טיימינג נכון זה החיים. 


ורגע ברצינות-  אם למדתם משהו מהפוסט הזה, יישמתם ממנו משהו או שעזר לכם אכשהו - שההצלחה והלימוד יהיו לעילוי נשמתה של שושנה גרייה בת זכריה ז"ל. 

    

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.