15 Jan
15Jan

בדרך כלל שמדברים איתנו על שיווק מדברים על הרשתות החברתיות ובעיקר על הפוסטים שנעלה שם, האם דף או פרופיל ,קידום ממומן איך עושים ועוד.. יש תחום שלם שעובר מתחת לרדאר וחבל.. למה חבל ? כי זהו פרסום שנתפס כאמין יותר , אישי יותר ולכן משמעותי יותר ..לנו כעסק קטן יש יתרון כי אנחנו אנשים אמיתיים אבל רק מעטים מנצלים את הפוטנציאל הגלום .. (אגב החברות הגדולות כבר מזמן ומשתמשות בפרופילים מזוייפים כדי לגרום לנו להאמין להם..).

אז הפעם כל מה שאפשר ללמוד על שיווק בתגובות ברשת – מוכנים?

תגובות ברשת נחשבות אמינות יותר למה? כי בניגוד לפוסטים עליהם אנחנו חושבים ועומלים תגובות לפוסטים הם בדרך כלל "מהבטן" שם אנחנו באמת כותבים מה אנחנו חושבים .זה כמו ההבדל בין שיחה יומיומית להרצאה מוכנה מראש.. בשיחה נגלה הרבה יותר על האדם מאשר בהרצאה שנכין מראש וחשב מה לחשוף..

לא רק מי שהגבתם לו קורא ? אנשים קוראים תגובות ! לא רק אותו לקוח ששאל או עניתם לו ..גם אחרים. לא מאמינים? ניסוי קטן שעשיתי – העלתי תגובה עם קישור לכתבה בבלוג – קישור אחד לשאלה אחת בקבוצה אחת- נכנסו לתוך אותו קישור 88 אנשים!! 

אז איך משווקים עם תגובות ולמי מגיבים?

  1. קודם כל בדף האישי ובפרופיל הפרטי– אני רואה המון אנשים ועסקים שהקהל מגיב להם לפוסט שהעלו בפייסבוק (או רשת חברתית אחרת) והם לא מגיבים חזרה (ולפעמים אפילו לא עושים לייק בתגובה..) – זאת טעות!! איך הייתם מרגישים אם הייתם פונים למישהו ואומרים לו שלום והוא לא עונה חזרה? לא משהו נכון.. אם זה היה חוזר על עצמו גם הייתם מפסיקים להגיד לו שלום.. אותו דבר בתגובות..אם לא תגיבו לקהל שלכם אחרי שכתב לכם תגובה הוא יעלב ויפסיק.. לכן – מגיבים לכם? תגיבו חזרה -תענו
  2. לחברים שלכם ברשת– זה נראה לכם טריוויאלי אבל ..יש לנו המון חברים שפשוט לא מגיבים..רואים את הפוסט ,קוראים אותו ולא עושים לייק ולא כותבים תגובה.. אם אתם כאלו – זה בסדר אבל.. אל תצפו שאחרים יגיבו לפוסטים שלכם חזרה… כמו בכל מערכת יחסים – אתה רוצה שיגיבו לכם,תגיבו לאחרים. רוצים לקבל מחמאה ,תחמיאו לחברים.. כמה פשוט ככה קל.
  3. קבוצות – אחד הדברים שאתם צריכים לעשות עם יש לכם עסק זה להיכנס לקבוצות רלוונטיות לתחום העיסוק שלכם (על קבוצות ארחיב בפוסט אחר..) יש לכם אתר תיירות- כנסו לקבוצות טיולים, יש לכם יצירות לילדים – כנסו לקבוצות אימהות ומורות , יועצות לילדים – יש מלא קבוצות להפרעות קשב,ויסות חושי וכד.. בקבוצות האלו המשתתפים שואלים שאלות שקשורות לתחום העיסוק שלכם – זאת האפשרות שלכם – תענו להם- תכתבו אני ממליץ על.. וכד.. אפשר לכתוב גם ההכשרה/התחום שלכם אבל שהתגובה תהייה שירותית ולא מכירתית..אחד הדברים הכי מעצבנים זה שאתה מבקש עזרה ומנסים למכור לך משהו בתמורה.. תציעו , תתנו מניסיונכם, תנו טיפים אל תמכרו (אלא אם ביקשו הצעה לרכישה) . ככל שתענו יותר ותתנו יותר מניסינכם והידע שלכם תהיו יותר ויותר "מתוייגים" כמומחים בתחום והאנשים כבר יפנו אליכם … תזכרו – תגובה היא לא מכירה – היא שירות!! השירות יוביל להכרות ולרכישה איכותית..
  4. למובילי דעה בתחומכם – רוצים שהעיתונאי המסוים ידע על קיומכם? יש אפשרות- תגיבו לפוסטים שלו .. פעם ועוד פעם..השם שלכם בסוף יהיה מוכר לו ..אולי יאשר חברות אולי יעקוב חזרה.. ולא רק הוא..גם אחרים שעוקבים אותו אדם ,וכנראה יש להם את אותם תחומי העניין שלכם … אולי יקראו אתכם ותמצאו לקוח חדש..

מה לא!!!! לעשות:

  1. לא "לנצל" חולשה כדי למכור שרות – זה נכון בעיקר ליועצים.. ראיתם שמישהי העלתה פוסט מתוסכל מה לעשות עם הילד/בעיה עם הבעל או כל דבר אחר – אל תפנו בפרטי ותכתבו לה אני יועץ לתחום הזה ,העלות שלי היא ..בואי אלי – זאת גסות רוח!! איך הייתם מרגישים אם מישהו היה מנצל את הרגישות או התסכול שלכם כדי למכור ? ..ראיתם את התסכול – יש לכם ידע איך לעזור? מעולה – שהתגובה תהיה עם טיפ ועזרה ,אפשר לעזור גם בפרטי אבל לא למכור.. אם העצה שלכם תועיל היא/הוא כבר ידעו למצוא אתכם לבד…
  2. לא לקלל או להגיב בגסות רוח – מישהו קילל אתכם? עשה לכם שיימינג? דיבר בגסות? זה הוא – התגובה שלו מעידה עליו לא עליכם. אל תשאירו את התגובה ללא תשובה (אלא אם מדובר ממש בקללות ..) ותענו לו בצורה מושכלת ועניינית..למשל: "אני מצטער שאלו התחושות שקיבלת ,עם זאת חשוב לי להדגיש ש…" הצופים ברשת מחכים לשמוע את התגובה שלכם וימדדו את העסק שלכם לפי התגובה שכתבו לכם ולפי איך שתגיבו חזרה.. 
  3. לא לשים הרבה סימני קריאה ולא לענות בציניות – ואם חייבים להוסיף סמיילי קורץ: כשכותבים לא שומעים את הטונציה של הקול.. זאת אומרת שיכול להיות שרציתם לכתוב תגובה מצחיקה והיא יצאה מעליבה… בגלל שלא שומעים את גוון הקול שלכם ולא רואים את שפת הגוף שלכם – צריך להיזהר בסגנון המילים וכדאי להוסיף סמיילים מחייכים כדי שהקורא יבין שהכוונה היא חיובית ולא כעס או עלבון.. כמו כן הרבה סימני קריאה או הרבה סימני שאלה מתפרשים כצעקה ..לכן אם לא מדובר במשהו שממש מחייב הבלטה הימנעו מלהוסיף הרבה סימני קריאה.. הבנתם???!!!! ( סמיילי קורץ.. )

  4. כתבת חדשות מומלצת :אני מניחה שזה לא הפוסט האחרון שלי בנושא תגובות… בעיני זה אחד מכלי השיווק הכי חשובים ואמינים שיש.. כתבתי לכם שהחברות הגדולות כבר מזמן שם.. מלחמת מטרנה ונורטיליון גייסו משתמשים אמיתיים ופיקטיביים שיגיבו והם לא היחידים… לכתבה מרתקת בנושא מממליצה להיכנס לפה: https://m.youtube.com/watch?v=eAWLHCLFuaI 
הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.